Social Media & Community Specialist
Maksetun somen asiantuntijana vastaat useiden Hartwallin brändien sosiaalisen median mainonnan toteuttamisesta: somekampanjoiden rakentamisesta, optimoinnista ja tulkinnasta.
Työskentelet eri brändien ja tuotekategorioiden parissa, aina Vichystä ja Jaffasta viineihin saakka, ja kehität somekampanjoitamme pitkäjänteisesti ja tuloshakuisesti. Muokkaat sisältöjä ja optimoit kampanjoita kohti parempia tuloksia, tulkitset saatuja oppeja ja luot suosituksia jatkoon.
Keskeiset vastuualueesi
1. Somemainonnan ostaminen
- Somemainonnan ostaminen mediatoimiston vuosistrategian mukaisesti
- Tehokkaiden ja tuloksellisten kampanjoiden rakentaminen, hallinta, seuranta, optimointi ja raportointi
- Yhteistyö ja sparraus sisäisten brändipäälliköiden kanssa, jotta toimenpiteet ovat linjassa brändin tavoitteiden kanssa
- Yhteydenpito ulkoisen mediatoimiston kanssa mediasuunnitelmien saumattoman toteutuksen varmistamiseksi
2. Sisällöntuotanto someen
- Sisäisenä somekonsulttina toimiminen: brändien somesisältösuunnitelmien kehittäminen ja sparraaminen
- Kiinnostavien ja sitouttavien still- ja videosisältöjen tuottaminen brändien somekanaviin
- Kevyt kampanja-aineistojen versiointi key visualin pohjalta (Photoshop)
- Somen aktiivinen seuraaminen: mahdollisuuksien paikantaminen ja toimivien kanavien, sisältöjen ja formaattien löytäminen
3. Community management
- Somekanavien ylläpito ja yhteisömanagerointi: aktiivinen vuorovaikutus ja kuluttajakeskusteluihin osallistuminen brändin tone-of-voicella
Millaista tyyppiä haemme?
Työskentelet Hartwallin markkinoinnissa osana sisäistä maksetun median tiimiä. Tiimi on uusi, ja toivomme myös sinulta aktiivista otetta ja intoa tiimin prosessien ja toimintatapojen kehittämiseen.
Haluat olla mukana luomassa uutta ja viihdyt nopeatempoisessa ympäristössä. Oma-aloitteisuus ja toimeen tarttuminen on sinulle luontevaa.
Toimit tiiviissä yhteistyössä koko Hartwallin markkinointitiimin ja ulkoisen mediatoimiston kanssa. Olet yhteistyökykyinen ja toimit mielelläsi sisäisenä sparrauskumppanina tuotepäälliköiden suuntaan.
Odotamme sinulta:
- Vähintään kolmen vuoden kokemusta somemainonnan ostamisesta (esim. Meta Business Manager, Tiktok) joko mediatoimistosta tai in-house-roolista
- Vahvaa kokemusta sitouttavasta sisällöntuotannosta (etenkin Meta, Tiktok)
- Ajantasaista ymmärrystä eri somealustojen luonteesta ja niiden jatkuvasti muuttuvista parhaista käytännöistä
- Analyyttista ja rohkeasti kehittävää lähestymistapaa uudenlaisten sisältöjen testaamiseen, arviointiin ja parhaiden käytäntöjen monistamiseen
- Vahvoja tiimityöskentelytaitoja, aktiivisuutta ja halua verkostoitua ja viestiä sisäisesti
- Tuloshakuisuutta ja paloa kehittää kampanjoita jatkuvasti tehokkaammiksi
- Aitoa kiinnostusta seurata somen kehittymistä ja uusimpia trendejä
- Innostusta ja uteliaisuutta oppia uutta uusista brändeistä, eri juomakategorioista ja erilaisista kuluttajista ja kohderyhmistä sekä suomalaisesta vähittäiskauppa-, tapahtuma- ja ravintolakentästä
- (Retail median perustason tuntemus katsotaan eduksi, mutta ei ole välttämätöntä)
Suomen virkistävintä työpaikkaa rakentamassa
Tarjoamme sinulle kiinnostavan tilaisuuden päästä kehittämään in house -sometekemistä vahvassa ja tunnetussa bränditalossa, suomalaisten rakastamien juomien parissa.
Työskentelemme nautintobisneksessä ja haluamme sen näkyvän kaikessa mitä teemme. Tavoitteemme on olla koko maan virkistävin työpaikka ja teemme kovasti töitä sen eteen. Toimistomme sijaitsee Helsingin Pitäjänmäessä hyvien liikenneyhteyksien varrella. Työskentelemme hybridimallilla, ja vietämme noin kolme päivää viikossa toimistolla
Meiltä löytyy mahtavat työkaverit ja myös edut ovat kohdillaan: laajan terveyshuollon, monipuolisten harrastusryhmien ja hyvinvointi-, matkailu- ja liikuntaetujen lisäksi saat valita mieleisesi juomakorin joka kuukausi. Lisäksi meiltä saa muutakin virkistystä perinteisempien etujen lisäksi: hartwallilaisille on usein jaossa esimerkiksi keikka-, urheilu- ja festarilippuja.
Innostuitko? Huippua!
Kerro meille itsestäsi ja osaamisestasi palkkatoiveen kera 21.5.2025 mennessä sähköisellä hakulomakkeellamme. Olethan nopea, sillä aloitamme hakemusten käsittelyn ja haastattelujen sopimisen jo hakuajan kuluessa!
Kerro hakemuksessasi ainakin tämä: Kuvaile, millaisia konkreettisia tuloksia olet saanut aikaan somemainonnalla, ja mikä on ollut oma roolisi niiden saavuttamisessa.
Tuleva esihenkilösi Head of Paid Media Misme Halonen vastaa mahdollisiin kysymyksiisi to 15.5. klo 14.30–16.00 välillä ja ma 19.5. klo 9–10 välillä. Mismen tavoitat numerosta 050 371 9357.