Moi, mitä etsit?

search
Trendit ja vinkit, Bränditarinat:

Pommac Brut – kuiva erikoiserä maljan kohottamisen arvoisiin hetkiin

Juhlien kestosuosikki Pommac lähti makumatkalle Ranskaan. Kaksi ikonista eurooppalaista premium-virvoitusjuomabrändiä löi hynttyyt yhteen: yli 100-vuotias Pommac ja vuonna 1895 Victor Geyerin perustama artesaanilimonaditalo Lorina loivat yhdessä tyylikkään uutuuden kevään ja kesän juhliin.  

Tässä 2021 erikoiserässä perinteiseen Pommac-juhlajuomaan on lisätty samppanja-aromia ja sen sokerimäärää on vähennetty lähes 40 prosentilla. Näin on luotu entistäkin juhlavampi kuiva uutuusjuoma kesäkaudelle Vapusta valmistujaisiin ja juhannuksesta venetsialaisiin – kaikkiin tapahtumiin ja hetkiin, jotka ovat maljan kohottamisen arvoisia.

Pommac Brut on saatavana hienostuneessa lasipullossa, joka toimii hyvin myös näyttävänä osana kattausta. Pulloon on Ranskassa käsityönä asetettu juhlavasti poksahtava korkki. Lorina on käyttänyt tätä sulkumekanismia pulloissaan jo yli vuosisadan ajan. Victor Geyer olikin aikansa innovaattori, joka ensimmäisenä alkoi hyödyntää patenttikorkkia virvoitusjuomien hiilihapotustason säilyttämisessä.

Kuva: Hanna Väyrynen

Tyylikäs uutuusjuoma johdattelee takaisin 20-luvulle

Pommac on vanhin Suomessa edelleen valmistettava virvoitusjuoma ja läpi historiansa se on säilyttänyt elegantin imagonsa ja erityisen asemansa juhlahetkien juomana.  Alun perin alkoholittomaksi viinin korvikkeeksi suunniteltu juoma on valmistettu aidoista hedelmistä ja marjoista ainutlaatuisella tavalla: sen raaka-ainetta on kypsytetty tammitynnyrissä kolmen kuukauden ajan. Nimensä se onkin saanut sanoista ”Pommery”, joka viittaa samppanjaan, ja ”Cognac”, joka viittaa tammitynnyrikypsennykseen.

Pommacia alettiin valmistaa Suomessa 1920-luvulla, jolloin sen suosio kietoutui tuolloin voimassa olleeseen kieltolakiin. Niissä oloissa juomaa markkinoitiin kielletyn viinin alkoholittomana korvikkeena ja mainoksissa se esiintyi usein juhlajuomana, jota nautitaan hienosti pukeutuneena samppanjalaseista.

Nyt 100 vuotta myöhemmin elämme taas uutta 20-lukua ja Pommac on edelleen hienostunut vaihtoehto alkoholille. Kuiva Pommac Brut samppanja-aromeineen vie juhlavuuden uudelle tasolle tehden uutuusjuomasta täydellisen valinnan tärkeisiin hetkiin, joissa halutaan tarjota tyylikäs alkoholiton vaihtoehto.

Kahden ikonisen brändin yhteistyön poreileva tulos

Artesaanilimonaditalo Lorina sopii loistavasti Hartwallin ja klassikkojuoma Pommacin yhteistyökumppaniksi juomauutuuden kehittämisessä. Se on alansa uranuurtaja Ranskassa jo vuodesta 1895 alkaen ja Lorinan Artisan Limonadiers kehittää edelleen uusia makuja ja juomia sukupolvelta toiselle periytyvällä käsityötaidolla, alkuperäisiä arvoja kunnioittaen.

Kahden perinteikkään eurooppalaisen virvoitusjuomabrändin yhteistyöllä syntynyt poreileva Pommac Brut -erikoiserä on suomalaisten kuluttajien saatavilla 15.3. – 31.8.2021.

Kuva: Hanna Väyrynen

Pommac Brutin lanseerauskampanja

Pommac Brutin lanseerauskampanja toteutetaan yhteistyössä Hanna Väyrysen kanssa, joka on sosiaalisen median ammattilainen ja yrittäjä sekä yksi ensimmäisiä suomalaisia ammattibloggaajia.

Hannalle niin Pommac kuin Hartwallkin ovat tärkeitä brändejä henkilökohtaisesti, sillä hänen isoisänsä on tehnyt pitkän uran Hartwallilla ja Hartwallin brändit ovat olleet läsnä Hannan elämässä lapsuudesta asti.

Pommac on ollut läsnä Hannalle kaikissa elämän tärkeissä hetkissä minkä takia Pommaciin liittyy Hannalle paljon kultaisia muistoja, joten oli hienoa päästä tekemään tätä kampanjaa juuri hänen kanssaan. Pommac Brutin kampanjan kuva- sekä videomateriaalit ovat Hannan käsialaa. 

Voit lukea lisää siitä, miten Pommac liittyy Hannan tärkeisiin hetkiin hänen omasta blogistaan.