Moi, mitä etsit?

search
Vastuullisuus, Hyvinvoivat hartwallilaiset:

Tavoitteena olla Suomen virkistävin työpaikka – mitä se tarkoittaa?

Hartwallin missio on virkistää Suomea, eikä se onnistu ilman hyvinvoivia ja motivoituneita hartwallilaisia. Siksi meillä on tavoitteena tehdä Hartwallista koko maan virkistävin työpaikka. Mitä virkistävyys tarkoittaa Hartwallilla, ja miten se näkyy? Entä millainen on Suomen virkistävin työhaastattelu?

”Uskon siihen, että työelämä voi, ja että sen pitääkin olla virkistävää”, sanoo Hartwallin henkilöstöjohtaja Linda Aro. ”Meidän kunnianhimoinen tavoitteemme on olla Suomen virkistävin työpaikka. Virkistävyys tarkoittaa sitä, että keskitytään hartwallilaisten hyvinvointiin, kehittymismahdollisuuksiin ja merkityksellisyyden löytämiseen omasta työstä. Samalla kannustetaan ideoimaan uutta ja kokeilemaan rohkeasti – mieluummin testataan ja epäonnistutaan kuin jätetään kokonaan kokeilematta”, Linda summaa.

Tukea on tarjolla myös matkalle ideasta toteutukseen. Hartwallilla on oma ideapanimo, jonne kuka tahansa voi viedä oman ideansa jatkokehitykseen isommalla porukalla. Samankaltainen kiihdyttämö on Hartwallin oma leijonan luola, josta voi hakea rahoitusta oivalluksilleen jo lukkoon lyötyjen budjettien ulkopuolelta.

Oma työryhmä virkistää hartwallilaisia

”Hartwallilaisten virkistäminen on meille strateginen valinta, ja tälle dedikoitu työryhmä suunnittelee ja toteuttaa meillä pitkän tähtäimen suunnitelmaa, jolla Hartwallista saadaan vielä virkistävämpi työpaikka. Sama poppoo järjestää ilahduttavia tekoja hartwallilaisten hyväksi. Esimerkiksi samppanjapäivänä jokainen hartwallilainen sai pullon Lansonia ja tätä kevättä piristettiin yhteisellä oluttastingilla verkossa ”, kertoo Linda.

Virkistävyyttä on tarjolla myös monenlaisten etujen ja palveluiden kautta. Hartwallilla voi kehittää osaamistaan ja pitää huolta hyvinvoinnistaan monella tavalla. Lisäksi löytyy laajempia ohjelmia, kuten uusia näkökulmia antava Thirst for Talent. Tänä vuonna markkinoinnin ja myynnin porukalle on järjestetty kattava kaupan tulevaisuuteen keskittyvä koulutus- ja työpajakokonaisuus yhdessä Aalto Yliopiston kanssa.

Suomen virkistävin työhaastattelu – brändipäällikkö haastateltiin lonkeron syntysijoilla

”Meillä tehdään hommia virkistävyys mielessä: esimerkiksi me johtoryhmässä mietimme jokaisen päätöksen kohdalla, onko se varmasti virkistävä”, Linda sanoo.

Kun Hartwallilla palkataan uusia työkavereita, tulee yrityksen missio tutuksi jo rekrytointivaiheessa. Toisinaan prosessiin tuodaan jotain yllättävää.  

”Haastattelemme craft-panimopäälliköitä erikoisoluiden äärellä, ja onpa haastatteluja järjestetty Helsingin yllä SkyWheel-maailmanpyörässäkin. Aidon lonkeron uutta brändipäällikköä haastattelimme Olympiastadionilla – kehitettiinhän klassikkojuoma Helsingin olympialaisia varten vuonna 1952”, valaisee Linda.

Videolla Hartwall Original Long Drinkin uusi Brand Manager Ella Lindberg kertoo, millaista oli hakea Hartwallille töihin ja millainen startti hänellä on ollut. Tutustu Suomen virkistävimpään työhaastatteluun: