Uutiset

« Takaisin

Yli puolet suomalaisista valitsee mielummin Pepsi Maxin kuin Coca-Cola Classicin – Taste Challengen tulokset julki

Tänä kesänä ihmisiä pyydettiin valitsemaan mieleisensä kolajuoma Pepsi Max Taste Challenge -sokkomaistatustestissä. Osallistujia pyydettiin maistamaan kahta eri kolajuomaa laseista, joissa juoman merkki ei ollut näkyvillä. Maistamisen jälkeen osallistujia pyydettiin kertomaan, kumman kolajuoman mausta he pitävät enemmän.

Tulokset ovat nyt julki – 54 prosenttia suomalaisista maistajista valitsi mielikolakseen Pepsi Maxin.

Ikonisen Pepsi Max Taste Challengen vuoden 2018 versioon osallistui kesän aikana 20 839 kolajuomien ystävää Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä ja Oulussa.

Pepsi Taste Challenge toteutettiin ensimmäisen kerran 1970-luvulla Yhdysvalloissa, ja se tuotiin tähän päivään rohkeana tavoitteena haastaa osallistujat löytämään lempikolajuomansa täysin ilman ennakkoluuloja ja vain makuun perustuen.

“Tämä uusi versio kuuluisasta Pepsi Taste Challengesta on täydellinen tämän päivän sukupolvelle. Monet kolajuomien ystävät tunnustavat uskollisuutta tietylle merkille, ja testi onnistuu haastamaan näitä ennakkoluuloja vain kahdella siemauksella. Suomessa tulokset puhuvat puolestaan – yli puolet osallistujista valitsi testissä suosikikseen maultaan herkullisen ja rohkean Pepsi Maxin”, markkinoinnista ja innovaatioista Pepsin pohjoismaisessa organisaatiossa vastaava Lene Briseid kertoo.

 

Lisätiedot:
Marja Pätsi, Commercial Activation Manager, Finland
+358 40 729 8126,  Marja.Patsi@pepsico.com

Tietoa PepsiCo:sta
PepsiCo-tuotteita ostetaan miljardi kertaa päivässä yli 200 maassa ja vuonna 2015 yhtiön tulos oli yli 63 miljardia dollaria. PepsiCon tuoteportfolioon kuuluvat muun muassa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker ja Tropicana. Näiden lisäksi tuoteportfolioon kuuluu laaja valikoima elintarvikkeita ja juomia, joiden kunkin vuotuinen arvioitu myyntituotto on yli miljardi dollaria. PepsiCon ytimessä on Performance with Purpose – uskomus siihen, että yrityksen menestys on yhteydessä vastuulliseen liiketoimintaan. PepsiCo:lla uskotaan, että myytävien tuotteiden jatkuva parantaminen, vastuullinen liiketoiminta planeettamme suojelemiseksi ja ihmisistä huolehtiminen ympäri maailman mahdollistaa menestyksen globaalina yrityksenä luoden pitkäaikaista arvoa yhteiskunnalle ja osakkeenomistajille. Lisätietoja www.pepsico.com